Една книга, която не трябва да четете

Не, не се опитвам да ви привлека вниманието към тази книга. Просто се опитвам наистина да ви предупредя.
Става дума за “11 неизменни закона на интернет брендинга” от Ал Рийс и Лаура Рийс.

11 закона за интернет брендинга Ал и Лаура Рийс

Аз бих я нарекъл “11,50 най-лошо похарчени лева, за 45 минути четене/препускане по страниците”. Всъщност, за да не съм толкова краен, трябва да призная, че този труд може би е звучал логично през 2000-та година, когато е завършен. Това е преди 10 години, когато още нямаше Google. Доста от съветите са стари, а повечето предупреждения не се сбъднаха.

Ето няколко примера:

1.Авторите твърдят, че с течение на времето търсачките ще загубят своята роля и опитните потребители ще знаят кои сайтове да посещават. Як фейл. Днес не можем бе Google.

2.Няма да има успешен вестник с успешен сайт. Ами New York Times и Дневник?

3.В интернет няма да се печели от реклама. Моля? Какво казахте?

Всъщност идиота съм аз. Дадох 11,50 за книга, която е струвала пак толкова преди 9 години, когато е била издадена. В София Сити Център книжарницата поне да и бяха ударили един дискаунт след 9 години търкане по рафтовете.


Други статии

17 comments

  1. инсайдър · February 23, 2010

    Дневник не е успешен вестник, Дневник е добър сайт.

    Книжното издание има смехотворен тираж, дори и според силно занижените български стандарти.

    Да не говорим, че хартиеният Дневник никога не е излизал на плюс, въпреки усилията на издателите и екипа му. Това, че успешно покрива разходите си, не го прави успешен вестник.

    Дневник е преди всичко един страхотен сайт, така че примерът ти с него определено не е удачен.

  2. Biliana · February 23, 2010

    А ти защо не отгърна на 5-6 места, за да получиш представа, преди да харчиш – очевидно – безразсъдно? “22 неизменни закона на брендинга” на същите автори, обаче, е ценна. :-)

  3. eek · February 23, 2010

    Ми върни я обратно и си поискай парите :-)

  4. Георги · February 23, 2010

    Чел съм книгата. Няма как да съм съгласен с теб. Ти цитираш прогнозите на авторите за бъдещето. Пропускаш, обаче, това, което са писали за интернет брендинга. Правилата за интернет брандирането са наистина ценни. Прости неща, които са основополагащи.

  5. Киро · February 23, 2010

    Честно казано, нещата казани вътре са известни и ние ги знаем. Полезно, хм, чак полезно вътре не намерих, наистина единсвтеното нещо беше, не си купвай домейн drugs.com, ако искаш да продаваш лекарства онлайн. Ок, но то и без това такива домейни няма вече свободни. Мисля да се спра на предишния труд на двамата автори.

  6. Киро · February 23, 2010

    Да, за Дневник сте прави, сайта е ок, хартиеното издание го чета рядко :)

  7. Biliana · February 23, 2010

    Киро, смятам, че Георги има право. Нещата ги знаеш СЕГА. Преди 10 години – люто се съмнявам. :-)

  8. Киро · February 23, 2010

    Аз затова искам да ви предупредя. Да не си я купувате, защото е стара. :) Ако има нова, можете да ми кажете да си я взема :)

  9. velqn · February 23, 2010

    За т. 1 -> не съм чел книгата, но ти цитираш ли го това или е изведено извън контекст?

    Виж, че търсачките отдавна не са само търсачки и предлагат ебаси многобройните услуги покрай търсенето. Гугъл примерно.

    Но по начина, по който са го написали – явно авторите фейлват жестоко.

  10. Марто · February 23, 2010

    Притежавам същата книжка, ако не се лъжа от преди година? може би две?

    Мнението ми е, че е поредната изписана с заучени фрази книжки.

  11. MacTeP · February 23, 2010

    Бозаво звучи книгата. btw вземи си опави този текст: “КЛИКАЙ, Киро да види гадното на парите”, ще някой може да реши, че насърчаваш кликането по рекламите.

  12. Георги · February 23, 2010

    В следващата връзка съм писал какво съм научил от тази книга

    http://magproject.blogspot.com/2006/07/blog-post_18.html

  13. климатик · February 23, 2010

    Имам я от доста време тази книга, подарък ми е. Не направих грешката да си я купя сам. И да грешка е че си похарчил пари за книга пълна със стари похвати.

  14. borislavka · February 23, 2010

    Аз на тия двамцата спрях да им обръщам внимание в момента, в който се изтъпаниха в онлайн видео шоуто си (хау-хау, колко сме модерни) и казаха, че iPhone ще е пълен провал…

  15. Юлето Желязкова · February 23, 2010

    Киро, дипломната ми беше на тема “Убеждаваща комуникация в интернет форуми, блогове и социални мрежи”. Първата част е чисто теоретична и понеже и без това подмятам едни много-умни-книги на тема брендиране, убеждаване и комуникация, реклама, PR и сие тъпотии – да беше казал. Щях да ти ги даря веднагически:)
    Така де, още не е късно.

  16. Апостол Апостолов · February 23, 2010

    “Дневник” е пред фалит. Издателят му дължи цели 666 милиона евро!

    Но не това е най- важното. Последните проучвания показват, че в обозримо бъдеще вестниците ще разчитат изцяло на своите сайтове. Това вече е изненада.

  17. Кочо · February 23, 2010

    като изключим усмивките от сравнинието с Дневник, хартиеният NYT е доста доста зле като финансови резултати. Миналата есен/зима татко Карло трябваше да вади чувала с парите